Az alábbi helytelen következtetések gyakran visszatérnek az ingatlanozás során, ezért most egy gyűjtemény formájában elérhetővé teszem.
Ha nem engednék a munkadíjból, nem dolgoznék 2%-on, nekem nem lenne megbízásom.
Következmény:
A munkádat nem a minőséggel szeretnéd vonzóvá és elfogadottá tenni, hanem az olcsóságával. Egyre jobban ki leszel szolgáltatva és a bevételeid is alacsonyan maradnak.
Megoldás:
Vigyél értéket a munkádba, minőségi fotók, kapcsolattartás, proaktív hozzáállás és ragaszkodj az eredeti munkadíjhoz. Elismertebb leszel, és több lesz a bevételed.
Engedtem neki, mert nem kért számlát.
Következmény:
Az ügyfél azonnal látja, hogy puhítható vagy és nem érdekel a hivatalos út. A kedvezmény, amit adsz a legtöbb esetben magasabb, mint a fizetendő adó. Arról nem beszélve, hogy ez fog rólad elterjedni a piacon. Az igazán jó ügyfelekhez emiatt el sem fogsz jutni. Ellenőrzéskor kapsz egy büntetést és az egész átfordul veszteségbe.
Megoldás:
Maradj az eredeti munkadíjnál és adj számlát, ezzel sokkal hitelesebb leszel az ügyfelek szemében.
A mi városunkban nem ilyen a piac, mert itt nem így mennek a dolgok.
Következmény:
Ahelyett, hogy hozzálátnál a jól kidolgozott szakmai megoldásokhoz, eldöntöd előre, hogy nem fog működni. Lemaradsz a dolgokról, elmaradnak a bevételek és számodra tényleg rossz piac lesz.
Megoldás:
Ha kapsz egy konkrét iránymutatást a munkádhoz, akkor csináld végig a leírt módon és vigyél bele rendszerességet. Tartsd be a receptet, mert minden városban pontosan ugyan úgy működnek a kidolgozott szakmai megoldások.
Telefonnal én sokkal jobb képet csinálok
Következmény:
Soha nem tanulsz meg fotózni, a tulaj meg csak azt látja, hogy pontosan olyan vagy, mint a legtöbb ingatlanos, egy telefonnal körbeszaladgálsz, ami egyáltalán nem szakmai, mert telefonja a tulajdonosnak is van.
Megoldás:
Fektess bele egy fényképezőbe, egy obijektívbe, egy állványba és egy emberbe, aki megtanít ingatlant fotózni. Ha ügyes vagy, akkor youtube videók segítségével is elérheted a célod. Az utómunkát is megtanulod és egy óriási szintlépést érsz el a folyamattal.
Egyszer eladtam egy ingatlant külső képekkel, mert az tetszett meg az érdeklődőnek, én ezért rakok külső képeket amikor csak tudok.
Következmény:
Sokkal kevesebbet fog csörögni a telefonod, mert mindenki először megpróbálja megtalálni az ingatlant. A tulajok meg eladják nélküled és elesel az eladások egy jelentős részétől.
Megoldás:
Kerüld, hogy egyedi esetekből általánosításokat hozol létre. Ezekkel teljesen félrevezeted magad. Ehelyett értsd meg a piac működését és az emberek gondolkodását. Ne a ritka esetekből indulj ki, hanem a gyakori esetekből. Ezzel egy olyan valós stratégiád lesz, amivel a lehető legtöbb eladást eléred.
Nekem nem megy a hideg-hívás, ez a dolog nem nekem való.
Következmény:
Nem nem megy, hanem sosem csináltad, vagy nem voltál kitartó, esetleg nem a megfelelő szöveggel végezted. Emiatt soha nem tanulsz meg az ügyfelekkel beszélgetni, érvelni, kifogásokat kezelni. Pedig ezekre nagy szükség van a munkánk során.
Megoldás:
Minden héten tervezz be 60 perc hideg-hívást. Keress hozzá kollégát és csináljátok felváltva, úgy sokkal szórakoztatóbb. Megbízásokhoz fogsz jutni.
Nem szoktam szórólapozni, nekem erre sose volt szükségem.
Következmény:
Kihagytál egy nagyon erős marketing csatornát. A szórólapozás rengeteg oldalról támogathatná a munkád. Tagadhatatlan jelenlétet biztosíthatna a piacon. Ehelyett csak a facebookot pörgeted, ahol annyian vannak, hogy ott meg azért nem vesznek észre. Lemaradsz a jó megbízásokról.
Megoldás:
Minden héten tervezz be 60 perc szórólapozást. Sétálj, beszélgess, terjeszd magad és a legjobb megbízásokat tudod így elérni. Ebben kevés a konkurencia, mert lusták hozzá, érdemes kihasználni és rendszeresíteni.
Kitaláltak egy új dolgot a cégnél de szerintem ez hülyeség.
Következmény:
Ahelyett, hogy kipróbálnád, elsajátítanád azzal lezserkedsz, hogy kihagyod. Ennek az a következménye, hogy szépen lépésről lépésre elavulsz. Ragaszkodsz a jól megszokott langyos vízhez, ami egy idő után visszaüt, mert folyamatosan keresni kell és használni a friss és modern megoldásokat.
Megoldás:
Szokj le az "ez hülyeség" szövegről és legyél te, aki elsők között alkalmaz egy friss módszert. Tanítsd meg magad a változtatás képességére. Az újítások előre visznek és megmozgatnak, nem ragadsz le egyhelyben.
Lemondom a hirdetésfelületek vagy szolgáltatások egy részét, mert most nincs pénzem, nem tehetem meg.
Következmény:
Még jobban elvágod magad a pénzkeresés lehetőségétől. Amikor anyagi gondok lépnek föl, azonnal leépíted a szolgáltatásokat, miközben épp ezzel ásol egy jóval nagyobb gödröt. Ráadásul sokat nem spórolsz vele, viszont annál többet veszítesz.
Megoldás:
A bevételt kell minél hamarabb elérni, mert a sikerdíj az a méretű összeg, ami lendíteni fog rajtad. A bevételhez a legrövidebb út az új megbízások felvétele. Hideg-hívás, szórólapozás, kapcsolati tőke mozgósítása. Ha ezt a folyamatot csinálod, hamar megoldódnak az anyagi gondjaid.
Jól megy az üzlet de nyitok 2-3 vállalkozást, mert nem szeretnék ÁFA körös lenni.
Következmény:
Megnövelted magadon az adminisztrációs terhet, mostmár 2-3x több könyvelési díjat fizetsz és egy adóévben sokkal több lesz a teendőd a vállalkozások rendezésével. Lemaradsz néhány értékesítésről, stresszesebb leszel és lecsökken a munkára fordítható minőségi időd.
Megoldás:
Tanuld meg kimondani, hogy +ÁFA és minden esetben adj számlát. Ha annyira jó szakember vagy, hogy már nem férsz bele az áfa körbe, akkor vagy annyira jó szakember, hogy ne ezen múljon a megbízás és a sikeresség. Tartsd alacsony szinten az adminisztrációs terhet és dolgozz egyre profibban. Senki nem rád fog haragudni az ÁFA miatt, valaki el is tudja majd számolni. Soha ne félj a következő szint elérésétől.
Remélem találtál a fentiek között olyat, ami nálad is előfordult már, mert ezek 10 éve ismert problémák, és már régen megszületett rájuk a helyes megoldás.
Amennyiben tetszett az anyag szemléletmódja, akkor ismerd meg az ingatlanos csapatomba lépés lehetőségeit az alábbi gombra kattintva.