A tulajdonos hamarabb eladja, mint te?
Ezzel a problémával gyakran találkozhatsz, ezért érdemes felzárkózni.
2024-08-10 13:53:15 - Barna József
Az ingatlanpiacon az egyik leggyakoribb probléma, amivel szembesülhetsz, hogy a tulajdonos saját maga adja el az ingatlant, mielőtt te befejeznéd a munkádat. Ez nemcsak frusztráló, de anyagi veszteséget is jelenthet számodra.
De hogyan kerülheted el ezt a helyzetet?
Íme néhány szakmai tanács, amely segíthet abban, hogy a tulajdonosok ne előzzenek meg téged az eladásban.
1. Alapos piackutatás és reális árazás
Az első lépés, hogy alapos piackutatást végezz, és reális árat állapíts meg az ingatlanra. Sok tulajdonos azért adja el gyorsan az ingatlant, mert annak ellenére, hogy általában túlárazza az ingatlant, elgyengül a tárgyalásnál és túl nagy engedményt ad, vagy ritkábbik eset, hogy eleve alacsony árat állapít meg az induláskor. A legjobb vevő megtalálásához 2-3 hónapra is szükség lehet, hiszen időbe telik, mire a célközönség széles köréhez eljut a hirdetés. Ha a tulajdonos látja, hogy te pontosan ismered a piacot, meg tudod határozni, hogy mennyit ér az ingatlan, nagyobb bizalommal fog hozzád fordulni, és az elérhető nyereségért cserébe követni fogja a stratégiádat. Ezzel elkerülheted, hogy saját maga próbálkozzon az eladással.
2. Professzionális hirdetések és fotók
A hirdetések minősége kulcsfontosságú. Készíts jobb minőségű és jobb beállítású képeket, mint a tulajdonos. Írj tartalmasabb és vonzóbb szöveget a hirdetésekhez. Egy jól megírt hirdetés és profi fotók sokkal nagyobb eséllyel vonzzák be a potenciális vevőket. A tulajdonosok amikor elkészülsz a hirdetéssel és meglátják a professzionális minőséget, akkor rengeteg ismerősükkel megosztják a hirdetést ezzel reklámozva azt, amit te képviselsz. Így a környezete visszaigazolja, hogy jó kezekbe került a hirdetés és ezzel jelentősen csökken a motiváció a különutas próbálkozásokra.
3. Rendszeres kapcsolattartás
A sikeres ingatlanértékesítés egyik legfontosabb eleme a rendszeres kapcsolattartás. Tartsd a kapcsolatot a tulajdonossal minimum kéthetente, és tájékoztasd őt az eladás folyamatának pillanatnyi állapotáról. Ne csak akkor keresd, amikor van jelentkező, sokkal inkább tartsd be a rendszerességet és tájékoztasd a piaci információkról. Ha a tulajdonos érzi, hogy folyamatosan dolgozol az ingatlan eladásán, kevésbé valószínű, hogy saját maga próbálkozik.
4. Személyes meggyőzés
Amikor először találkozol a tulajdonossal, legyél magabiztos és érthetően vezesd le, hogy miért éri meg veled dolgozni. Mutass rá az általad hozzáadott értékre a folyamatban, és biztosítsd őket afelől, hogy a legjobb kezekben van az ingatlanügyük. Ha a tulajdonos látja, hogy te profi vagy, és jobban tudod kezelni az eladást, mint ő, nagyobb eséllyel fogja veled végigvinni a folyamatot.
5. Dokumentáció és átláthatóság
Tarts nyilván minden érdeklőt, és az érdeklődések, megtekintések időpontját és résztvevőit folyamatosan e-mailben oszd meg a tulajdonossal. Ha a tulajdonos látja, hogy minden lépésed dokumentált és átlátható, nagyobb bizalommal lesz irántad. Ez segít elkerülni, hogy saját maga próbálkozzon az eladással, ráadásul abban is segít, hogy melyik érdeklődő kihez tartozik.
6. Bizalmi kizárólagosság
A szerződéses kizárólagosság helyett törekedj a bizalmi kizárólagosság elérésére. Ez azt jelenti, hogy, ha a tulajdonos látja a szakmai felkészültséged és az általad képviselt minőséget, ill. a kapcsolattartást, akkor egyáltalán nem fog másik értékesítőt megbízni. Ezzel eléred a bizalmi kizárólagosságot, ami hosszú távon sokkal erősebb köteléket jelent, mint bármilyen exkluzív szerződés, amiről egyébként is csak a kizárólagosság jut eszébe a megbízóknak. Te maradj a bizalom megszerzésének szintjén.
7. Hatékony értékesítési stratégia
Az értékesítési stratégia kidolgozása és követése elengedhetetlen a sikeres ingatlanértékesítéshez. Határozd meg, hogy milyen csatornákon keresztül fogod hirdetni az ingatlant, milyen célcsoportokat célzol meg, és milyen ütemezéssel dolgozol. Használj különböző marketingeszközöket, mint például online hirdetések, közösségi média, nyomtatott sajtó és ingatlanportálok. Egy jól kidolgozott stratégia segít abban, hogy a lehető legtöbb potenciális vevőhöz eljusson az ingatlan, és növeli az eladás esélyét. Ha a tulajdonossal megismerteted a stratégiádat, akkor megnyugszik és rád bízza a teljes folyamatot, amíg ő a saját munkájával tud foglalkozni.
8. Hozzáadott érték és nyereség
Fontos, hogy a tulajdonosok megértsék, hogy a munkáddal akár 5-10%-kal előnyösebb helyzetbe kerülhetnek. Ez az előny meghaladja a sikerdíjad mértékét, tehát, ha rád bízzák az értékesítést, azzal nyereséget tudnak elérni. Ismertesd a tulajdonossal, hogy mi az a hozzáadott érték, amit a siker érdekében te beleviszel a folyamatba. Ez a fotózás, a piackutatás, a profi hirdetések, a tárgyalási készségek, a rendszeres kapcsolattartás és a jól felépített szakmai kapcsolatrendszer. Ha a tulajdonos látja, hogy te valóban hozzáadott értéket képviselsz, nagyobb eséllyel fog veled dolgozni.
Összefoglalás
Az ingatlanértékesítés során elengedhetetlen a profi hozzáállás, a rendszeres kapcsolattartás és a megfelelő dokumentáció. Ha ezeket a lépéseket betartod, nagyobb eséllyel kerülheted el, hogy a tulajdonos saját maga adja el az ingatlant. Ne feledd, a cél az, hogy a tulajdonos érezze, hogy a legjobb kezekben van az ingatlanügye, és te vagy a legjobb választás az eladás lebonyolítására.
Ha nem akarsz lemaradni a következő ingatlanos tippekről, akkor kövesd be a facebook oldalunkat: