Ingatlanos dilemma: miért nem adod ki a pontos címet?
Ha nem adod ki, sokszor frusztrációt és haragot vált ki az ügyfelekből.
Az ingatlanpiacon gyakran előforduló probléma, hogy az ingatlanosok nem adják ki az ingatlan pontos címét az érdeklődőknek. Ez sokszor frusztrációt és haragot vált ki az ügyfelekből, akik úgy érzik, hogy az ingatlanosok nem bíznak meg bennük, vagy hogy valami rejtegetnivalójuk van.
De miért is van ez így, és hogyan érdemes kezelni ezt az ellentmondásos helyzetet? Megmutatom a megoldást.
Az ingatlanosok több okból is óvatosak a címkiadással kapcsolatban:
- Megkerülés veszélye: Az ingatlanosok gyakran tartanak attól, hogy az érdeklődők közvetlenül a tulajdonossal veszik fel a kapcsolatot, megkerülve az ingatlanost és ezzel el is veszítik a sikerdíjat. Általában ez a legerősebb tényező, a pontos cím kiadása körüli kálváriában.
- Biztonsági okok: Az ingatlanosoknak ügyelniük kell a tulajdonos magánszférájára és az ingatlan biztonságára. A pontos cím kiadása illetéktelenek számára kockázatot jelenthet. Ezért jelen van egy érezhető óvatosság, amikor egy érdeklődő bemutatkozás nélkül máris a pontos címet követeli.
- Előszűrés: Az ingatlanosok szeretnék előszűrni az érdeklődőket, hogy csak komoly vásárlók jussanak el a megtekintésig. A cím kiadása előtt gyakran próbálnak minél több információt gyűjteni az érdeklődőről, hogy elkerüljék a felesleges köröket.
Ingatlanosként hogyan lehet megtalálni a helyes utat és jól kijönni ebből az ellentmondásos szituációból?
- Nyílt kommunikáció: Érdemes nyíltan kommunikálnod az érdeklődőkkel a címkiadás okairól. Ha az ügyfelek megértik, hogy a biztonság és a tulajdonos érdekei védelmében történik mindez, nagyobb valószínűséggel fogadják el a helyzetet. Persze a kommunikációhoz hozzátartozik az is, hogy folyamatosan kapcsolatot tartasz a tulajdonossal és dokumentálod az érdeklődőket. Ez fontos rész már az esetek többségében elmarad az ingatlanos részéről, így nem csoda, hogy lehetőség nyílik a félreértésekre. Legyél alapos és mindkét oldalt megfelelően tájékoztasd.
- Beazonosítás: Amikor az érdeklődő hív és a pontos címet kéri, akkor jelezd neki, hogy a címkiadáshoz egy gyors beazonosításra van szükség: Kérd el, a nevét, címét, telefonszámát és az e-mail címét. Aki elzárkózik a beazonosítástól vagy érezhetően fals adatokat ad, annak ne add ki a címet. Amikor befejezted a hívást, azonnal e-mailben küldd el a tulajdonosnak a beazonosított érdeklődő adatait. Hívd fel telefonon és röviden egyeztess vele az érdeklődő személyéről. Így minimalizálhatod az esélyét, hogy megkerüljenek, mégis kiadtad az érdeklődő számára az elhelyezkedés miatt fontos címadatot és mindenki boldog.
- Kiskapuk lezárása: Az érdeklődővel folytatott telefonbeszélgetés végén, amikor kiadtad a pontos címet, ne felejtsd el megemlíteni, hogy a tulajdonossal meg van beszélve, hogy csak beazonosított és időpontot egyeztetett érdeklődők tekinthetik meg az ingatlant, ezért mindenképp hozzád forduljanak az időponttal és a megtekintéssel kapcsolatban, hogy be legyen tartva a protokoll. Ezt általában meg szokták érteni, de ha mégsem, akkor is le van dokumentálva, a tulajdonos felé e-mailben, hogy kinek mikor ment a pontos cím és egyéb érzékeny adatok.
Összességében a címkiadás kérdése egyensúlyt igényel a biztonság és az ügyfélélmény között. Ingatlanosként érdemes átgondolt technikát alkalmaznod, hogy mindkét fél elégedett legyen, és a bizalomra épülő kapcsolat alakuljon ki.
Ha szeretnél még hasonlóan működő technikákat megismerni, akkor kattints az alábbi gombra és kövess be!