Elhanyagolt teendők, elmaradt eladások
Ebben a cikkben szembenézünk a sikertelenséggel.
2024-10-19 11:48:40 - Barna József
- „Nálunk nem megy most a piac.”
- „Nehéz most ingatlanokat megbízásba venni.”
- „Heti 6-8 mutatásom van, de egyet sem sikerül eladni.”
- „A mi városunk más… itt nem úgy megy.”
- „A legtöbb ingatlanos felénk már 1% körül dolgozik, én ezért nem férek oda.”
Ezekkel a kifogás szagú panaszokkal már biztosan te is találkoztál, ha ingatlanos vagy. Én rengetegszer hallok ilyen és ehhez hasonló magyarázó szövegeket, ezért utánajártam ennek a jelenségnek, és a következőre jutottam.
Általában azok nyomják ezeket a kommunikációs paneleket, akiknek egyáltalán nincs vagy nincs elegendő sikeres eladásuk. Tehát ezek a kifogások és magyarázatok a sikertelenség frusztrációjából fakadnak.
A sikertelenség egy általam jól ismert probléma, mert rengeteget foglalkozom az elkerülésével.
A sikertelenség nem más, mint az elhanyagolt heti teendők eredménye.
A heti teendők rendszeres elhanyagolása vezet egyenesen odáig, hogy a sikertelenség miatt már magyarázkodnod kell. Ez annak az egyértelmű jele, hogy nem megfelelően mennek a dolgaid, az okozója pedig hétről-hétre az elhanyagolt teendők.
A teljesség igénye nélkül nézzük át pontosan milyen heti teendőkről is van szó.
Rendszeres kapcsolattartás a megbízókkal
Csak akkor hívod fel a tulajdonosokat, amikor konkrét érdeklődőd van az ingatlanukra. Ez így nem jó.
Hetente egy fix napon délelőtt hívd végig az összes megbízódat függetlenül attól, hogy volt-e megkeresés az ingatlanára vagy sem és adj egy rövid helyzetjelentést. Így a megbízó látja, hogy foglalkozol az ingatlanával, és fenntartod a bizalmat.
Rendszeres kapcsolattartás a vevőjelöltekkel
Az egyik legnagyobb mulasztás, ha nem tartod a kapcsolatot a vevőjelöltekkel. Ők ma még csak érdeklődők, de holnap már megbízók lehetnek. Tartsd velük rendszeresen a kapcsolatot, kövesd a változásokat, és hetente érdeklődj a fejleményekről. Ez a kis figyelmesség gyakran vezet gyorsan eredményhez.
Jegyezd fel az adataikat, vidd fel őket a vevőjelöltek közé és a legfontosabb, hogy hetente egy fix napon hívd fel őket.
Szórólapozás
Ebben a feladatban széles körű a lemaradás. A legtöbb ingatlanos egyáltalán nem szórólapozik és ennek az igazi oka az, hogy nem várható azonnali eredmény. A szórólap tartalmára majd rászánok egy külön cikket, de most elsősorban az a baj, hogy nem végzed el ezt a feladatot hétről-hétre. Ha mégis elhatározod, hogy beszóratod a területet, akkor ez kb. egyetlen alkalomra szól, és utána évekig nem történik semmi ezügyben.
Ehelyett a mulasztás helyett, heti rendszerességgel szórj ki 100 db-ot saját kezűleg, mert ez 1-2 óra alatt megvan és egy kis séta sem fog megártani a “munkaterületeden”.
Ezzel azt szeretném leszögezni, hogy a szórólapozás a heti teendő fontos része, ennek ellenére rendszeresen ki van hagyva a heti feladataid közül.
Hideg-hívás
A hideg-hívásról most csak annyit, hogy, ha a többi teendőt elvégzed, akkor erre hosszú távon nem lesz szükség, rövid távon viszont nagyon is.
Ahelyett, hogy ipari mennyiségűt hideg-hívnál és az őrületbe kergetnéd az ügyfeleket, ezt a teendőt redukáld le 60 percre hetente és törekedj arra, hogy beszélgess a tulajdonosokkal és próbáld meg megérteni a szándékaikat ill., megismerni az ingatlaneladás körülményeit. Ne legyél nyomulós, mert azt a konkurencia már megtette és meg is bukott vele.
Ne hanyagold el ezt a feladatot, de ne is told túl, mint ahogyan azt nagyon sokan megteszik, amivel magukra haragították a piacot és aláássák a saját karrierjüket. Ne kövesd el ezt a hibát, és helyezz el a naptáradban 60 perc hideg-hívást hetente.
Kapcsolati tőke
Ha nincs egy táblázatod azokról az ügyfelekről, akik már vettek vagy eladtak valamit a segítségeddel, nem hívod fel őket időnként és nem jelentkezel be, mint ingatlanos, akkor a legfontosabb emberek felejtenek el, akik már üzletileg bíznak benned és jó szívvel ajánlanának is az ingatlanpiacon.
Ezt a teendőt szintén heti 60 percben el lehet végezni, és azt javaslom végezd is el.
Az ingatlanos, akkor mondható igazán sikeresnek, ha széles kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Ez nem fog magától kiépülni és nem fog automatikusan friss maradni. Ezt a te heti rendszeres feladatod megvalósítani. Egészen biztos vagyok benne, ha kihagyod, nem lehetsz igazán sikeres.
Ajánlói kör
Nem elegendő, hogy a kapcsolattartással a kapcsolati tőkédet ápolod. Azokat a személyeket, akik a kapcsolati tőkédből már konkrét megbízáshoz juttattak, őket rendezd egy külön klubba, aminek a neve: Ajánlói kör.
Nekik havonta küldj egy kör-emailt, motiváld őket, hogy még több ajánlást kapj. Mivel az előző feladatot sem végezted el, nyilván ez is kimarad a repertoárból minden héten. Építsd be a heti teendőid közé, valósítsd meg és működni fog minden.
Közösségi média
A közösségi médiában én azt látom, hogy mindenki csak simán megosztja az éppen aktuálisan eladó ingatlanát. A közösség ennél sokkal kíváncsibb a tények mögött rejlő történetekre. Írj az egyébként száraz, egyszerű linkmegosztás mellé írj egy 4-5 mondatos sztorit, hogy legyen tartalma annak a posztnak. Inkább szülessen hetente 1 db érdekes, figyelemfelkeltő tartalom, mint naponta 2-3 alap linkmegosztás. Ezzel felkelted a figyelmet és nem untatod halálra a közönséged.
Szabadnap
Ha minden fenti feladatot megcsináltál, akkor az azt jelenti, hogy rengeteget haladsz előre hétről-hétre az ingatlanos szakmában és jár neked, hogy az egyik hétköznapi napot kinevezd szabadnapnak. Ezt arra használd, hogy lógj egy kicsit, hiszen már nem alkalmazott vagy. Ajándékozd meg magad egy kis szabadsággal, így a többi napon sokkal jobban fogsz teljesíteni és jobban fog menni az ingatlanos vállalkozásod.
Összefoglalás
Ha nem jönnek az ingatlanok és nem jönnek az eladások, arról nem a piac tehet, nem is a konkurencia és nem is az ügyfelek, hanem a heti rendszeres teendőid elmulasztása, hiszen senki nem fogja helyetted felépíteni a karriered.
Amennyiben a heti teendőkkel részletesebben is meg szeretnél ismerkedni, akkor csatlakozz a csapatomhoz és sajátítsd el a képzési anyagokat.